Vorige: Volgende:
Campagne

Fonds Gezond Geboren

De dunne lijn tussen het grootste geluk en het grootste leed.
Lees meer
Campagne

Fonds Gezond Geboren

Een baby krijgen is het mooiste moment van je leven. Maar nog iedere dag sterven teveel baby’s als gevolg van vroeggeboorte of complicaties, waardoor het verwachte geluk verandert in immens verdriet.

Fonds Gezond Geboren financiert wetenschappelijk onderzoek. Om dit mogelijk te maken moeten we bewustzijn creëren, zowel voor het fonds als voor het probleem. 

  • Fonds Gezond Geboren

  • Campagne

  • Goed doel

  • Feb 2016

01.

Idee

Om Fonds Gezond Geboren op de kaart te zetten, hebben we een tv-commercial en drie radiocommercials gemaakt. Hierin laten we de dunne lijn zien die het grootste geluk scheidt van intens verdriet. We nemen mensen mee van de blijdschap en dankbaarheid van een geboortebericht naar een hartverscheurend overlijdensbericht. 

Radio Commercial 'Ellen'

0:00

Radio Commercial 'Renske'

0:00

Radio Commercial 'Daan'

0:00
02.

Ambassadeurs

Om mensen aan het fonds te binden, hebben we daarnaast een social activatie ontwikkeld. Facebook wordt overspoeld door schattige foto’s van gezonde baby’s. Deze gezonde baby’s zijn onze nieuwe ambassadeurs. Op de social media van hun ouders vragen zij aandacht voor het probleem en roepen ze op tot het geven van donaties. 

Iedere ambassadeur krijgt zijn eigen persoonlijke website. Hierop brengt hij of zij het probleem onder de aandacht.

Bezoekers kunnen de pagina delen, of nog beter: doneren aan het fonds. 


ambassadeurs.fondsgezondgeboren.nl

Volgende project