Vorige: Volgende:
Campagne

Plus

Goed eten. Daar houden we van.
Lees meer
Campagne

Goed eten. Daar houden we van.

PLUS is een nieuwe weg ingeslagen.

De supermarktketen wil goed eten voor iedereen bereikbaar maken. Waarbij goed staat voor gezond en gevarieerd (af en toe snoepen mag best), met aandacht voor de natuur, voor dierenwelzijn en voor de mensen die het maken. Het is eten waarvan je weet waar het vandaan komt, wat ermee gebeurd is, wat erin zit en hoe je het klaarmaakt. Vers, lekker en goed voor je. En betaalbaar, niet te vergeten.




  • Plus

  • Campagne

  • Retail

  • Okt 2016

01.

Idee

In de nieuwe campagneaanpak verlaat PLUS de supermarkt om de focus bij klanten thuis letterlijk en figuurlijk te leggen op goed eten. Op een informatieve, positieve, relativerende manier wordt in tal van media duidelijk hoe belangrijk ons dagelijks eten eigenlijk is en hoe PLUS daar tegenaan kijkt.

In online, radio en tv-commercials vertelt de stem van Victor Löw van alles over bijvoorbeeld Fair Trade bananen, Blond d’Aquitaine biefstuk, Korenlanders brood, echte Limburgse aardbeienvlaai en broccoli en witlof van eigen grond. Steevast gevolgd door een aantrekkelijke aanbieding.

02.

Flinke lap tekst met keiharde aanbieding

Het schijnt dat mensen minder lezen. Dat mag zo zijn, maar de positieve reacties op deze ‘ouderwetse’ long copy advertenties in dagbladen, over bijvoorbeeld asperges en PLUS Fair Trade koffie, wijzen in tegengestelde richting. En niet onbelangrijk: de verkopen gingen in de week van plaatsing door het dak. Want zelfs als je snel doorbladert denk je toch: ‘Hé, de asperges zijn in de aanbieding bij PLUS’. 

03.

Leer waar je eten vandaan komt
met PLUS Bricks

PLUS houdt niet alleen van goed eten, maar ook van goeie spaaractie om klanten te binden. Vorig jaar onder meer met de in eigen beheer ontwikkelde PLUS bricks, bouwsteentje waarmee je je eigen supermarkt bij elkaar kon sparen. Dit jaar staan de Bricks wederom op het programma, maar dan nog  meer in het teken van goed eten: je kunt sparen voor je eigen boerderij, inclusief veestapel. Met in elk zakje een handig kenniskaartje om spelenderwijs te leren waar je eten vandaan komt. Met spots in de nieuwe PLUS campagnestijl. En een special stapelevenement in de zomervakantie, breed uitgemeten in de regionale pers.

04.

Wilfreds Bananenbox

Als partner van de Eredivisie zoekt PLUS de samenwerking met Wilfred Genee (presentator van Voetbal Inside en met z’n vrouw druk in de weer met gezond eten) en met lokale PLUS-ondernemers. Zo krijgen jeugdvoetballertjes bij een groot aantal amateurclubs in de rust voortaan een verantwoorde Fair Trade banaan. Zoals hier in Den Haag, waar zelfs de burgemeester en cultheld Tommie Beugelsdijk (rustááág!) komen opdraven.

05.

Vergeet de winkel niet

Ook in de PLUS vestigingen is de visuele campagnelijn terug te zien: heel dicht op goed eten, bij mensen thuis. Smakelijk, maar wel natuurlijk, niet al te gelikt. Gewoon zoals het is. Het winkelmateriaal wordt  in samenwerking met onze collega’s van JWT Retail gefotografeerd tijdens de filmopnames voor online video en tv-commercials in een gecombineerde productie.

06.

Overige aanbiedingen

Hoewel PLUS bij voordeelacties graag goed eten onder de aandacht brengt, zijn ook de cola, de chips en de deodorant weleens in de aanbieding. Dat kan natuurlijk niet onder de noemer goed eten. Maar wél binnen de visuele lijn van de campagne: kwalitatief, heel dicht op het product, bij klanten thuis. Met ook hier een leidende rol voor onze vaste PLUS voice-over Victor. Keiharde retail, maar wel heel erg PLUS.

Volgende project