Vorige: Volgende:
TV - Film

OranjeLeeuwinnen

ING
Lees meer
TV - Film

OranjeLeeuwinnen

We laten Nederland laten zien dat ING achter het Nederlandse damesteam staat.

  • ING

  • TV - Film

  • Bankwezen

  • Jun 2019

Uitdaging

Met het oog op het WK 2019 was ING op zoek naar een manier om haar rol als hoofdsponsor van het Nederlands voetbal opnieuw te onderstrepen. Hoe laten we Nederland zien dat ING lijnrecht achter het Nederlands vrouwenelftal staat en hoe koppelen we dit aan de kerngedachte van het merk, ‘Voor wie vooruit wil’?

Inspiratie

Voetbal is een sport van en voor iedereen. Niet alleen voor een handjevol onaantastbare elite-spelers en speelsters. Dat is ook wat het huidige nationale mannen- en vrouwenelftal kenmerkt. Er zit een gevoel van kameraadschap in. Een gevoel van elkaar verder willen helpen. Zeker bij de vrouwen is dit al langer te merken. 

Creatieve Oplossing

Daarom komt ING met een nieuwe campagne die hier naadloos op aansluit. Beginnend met een rauwe en echte film waarin we de OranjeLeeuwinnen van dichtbij volgen in hun voorbereiding op het aanstaande WK. Want wat het succes op het WK ook gaat zijn, het is een reis die jaren geleden begonnen is. Een reis waarin keihard getraind is, in weer en wind en op het scherpst van de snede. Vechtend tegen vooroordelen en persoonlijke obstakels. Niets houdt ons tegen.

Inspirerende groei

De campagne heeft Nederland extra enthousiast gemaakt over vrouwenvoetbal. De film is op YouTube al tienduizenden keren bekeken, maar dat verbleekt bij de 5,5 miljoen Nederlanders die naar de WK finale gekeken hebben – waar onze OranjeLeeuwinnen hebben laten zien hoe ver ze kunnen komen. Want niets houdt ze tegen.

Volgende project