Vorige: Volgende:
Evenement

The Bottle with a Mission

Breng me naar de Heineken Experience!
Lees meer
Evenement

The Bottle with a Mission

Tuurlijk, we hadden ook gewoon een flyer kunnen maken waarin we uitlegden hoe je bij de Heineken Experience komt. Maar waarom zou je het jezelf makkelijk maken als het ook moeilijk kan? Juist leuk. Vooral voor onze creative technologist.

Amsterdam is de bestemming voor miljoenen bezoekers per jaar. Maar de stad biedt zóveel toeristische attracties dat het niet altijd makkelijk is om door de bomen het bos te blijven zien. Dus hoe zorgen we ervoor dat de Heineken Experience, het eigen museum van het biermerk, op kan tegen al die wereldberoemde toeristenattracties?

  • Heineken

  • Evenement

  • Alcoholhoudende drank

  • Apr 2015

01.

Idee

We hebben Heineken flesjes omgebouwd tot navigatietools en ze door heel Amsterdam geplaatst om nietsvermoedende toeristen naar de Heineken Experience te lokken. De speciale bierflesjes hebben een ingebouwd kompas. Als je een flesje oppakt, gaat deze trillen. De kroonkurk begint rond te draaien als een kompas en geeft vervolgens de te volgen route aan. Het eindpunt van de route is een feestje bij de Heineken Experience.

 

02.

Campagne

We hebben de nietsvermoedende toeristen die het aandurfden om de fles op te pakken, gefilmd tijdens hun route door de stad. Deze opnames hebben we online via de socialmedia-kanalen van de Heineken Experience gedeeld.

03.

Hoe we het flesje hebben gemaakt

We hebben met 3D-printtechnologie een body gemaakt die precies in het Heineken flesje past. Deze houdt de sensoren en motortjes op hun plek. Er zit een gps-systeem en een kompas in de hals van de fles en een motortje in de bodem, waarmee de dop in beweging wordt gebracht. Het hart van de fles is een circuitboard die we speciaal hebben laten drukken, waarmee alle sensoren en motors aangestuurd worden.

04.

Resultaten

Meer dan 200 mensen zijn aan een voor hen onbekende voettocht door Amsterdam begonnen. De online videoregistratie werd in één week meer dan 200.000 keer bekeken. En de hoeveelheid free publicity was overstelpend. De Bottle with a Mission is wereldwijd onder de aandacht gekomen in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Brazilië de VS en zelfs Thailand. Overal hebben ze over dit innovatieve initiatief gehoord. En over de Heineken Experience natuurlijk.

“Dit initiatief is een geweldig voorbeeld van onze aanpak: innovatief, dynamisch, verrassend en altijd met onvergetelijke herinneringen als resultaat.” Dirk Lubbers, Manager Heineken Experience
Volgende project